Gennem de senere år er fokus på ESG (Environmental, Social og Governance) steget markant – fra at være noget, som kun de større børsnoterede selskaber fokuserede på til at være noget alle virksomheder enten gør eller skal fokusere på.
Men hvordan kommunikeres ESG aktiviteter, så de er i overensstemmelse med virksomhedens brandimage og de aktiviteter, der rent faktisk foregår i virksomheden? Hvilke faldgruber i den strategiske ledelseskommunikation er vigtige at overveje for at undgå beskyldninger om greenwashing eller manglende styr på virksomhedens issues og udfordringer. Oplægget skal give viden og nogle brugbare værktøjer til ledere og bestyrelsesmedlemmer, som gør det muligt at se kommunikation om ESG som en strategisk ledelsesopgave og som en del af virksomhedens overordnede brandimage.
Sammen med førende eksperter indenfor forskellige discipliner af ESG stiller vi skarpt på, hvordan man som virksomhed kan opnå en større værdiskabelse og en konkurrencemæssig fordel ved at implementere ESG som en del af den overordnede forretningsstrategi.
Virksomheders sociale ansvarlighed er med introduktionen af ESG blevet til mere end afrapportering af etisk selvindsigt, men skal fremover ses som et forpligtende samspil med omverden. Virksomheder forventes at udøve ‘medborgerskab’, hvor virksomheders aktiviteter i langt højere grad skal være indlejret i den generelle samfundsudvikling. Forskellige stakeholders lige fra kunder, samarbejdspartnere til eventuelle investorer forventer, at virksomheder kan fremvise, at de er med til at søge og sikre bæredygtige og samfundsansvarlige løsninger. Men hvordan kommunikeres ESG aktiviteter, så de er i overensstemmelse med virksomhedens brandimage og de aktiviteter, der rent faktisk foregår i virksomheden? Hvilke faldgruber i den strategiske ledelseskommunikation er vigtige at overveje for at undgå beskyldninger om greenwashing eller manglende styr på virksomhedens issues og udfordringer.
Oplægget skal give viden og nogle brugbare værktøjer til ledere og bestyrelsesmedlemmer, som gør det muligt at se kommunikation om ESG som en strategisk ledelsesopgave og som en del af virksomhedens overordnede brandimage.
Sammen med førende eksperter indenfor forskellige discipliner af ESG stiller vi skarpt på, hvordan man som virksomhed kan opnå en større værdiskabelse og en konkurrencemæssig fordel ved at implementere ESG som en del af den overordnede forretningsstrategi.
Tilmeld dig Board Educations ESG Masterclass for en dybdegående indsigt i Environmental, Social, and Governance-aspekter. Få eksklusiv viden om bæredygtighedsledelse og opdag, hvordan virksomheder kan skabe værdi gennem ansvarlige forretningspraksisser. Accelerer din viden, styrk din ledelsesrolle og navigér i fremtidens komplekse forretningsmiljø med vores erfarne undervisere.
Målgruppen for masterclassen er ejerledere, bestyrelsesmedlemmer, advokater, revisorer, ESGrådgivere, direktører mv., der ønsker at opnå en større indsigt indenfor ESG og få redskaber til at implementere konkrete initiativer i egen organisation
ESG Masterclass koster DKK. 7.500,00 ex. moms
Tid: 9.00-16.00 (8 lektioner)
Sted: København
Betales ved tilmelding.